Tachográf és eszközök
Hogyan tudom be- ill. kiléptetni a vállalkozásomat az SE5000 Connekt készülékből?
Vállalat zárása:
1. Nyomja meg az OK gombot a tachográf menü megjelenítéséhez.
2. Válassza a következőt: VÁLL. ZÁRÁS
3. Nyomja meg az OK gombot.
4. A kijelzőn a következő jelenik meg: Vállalati zárolás
5. Válassza az IGEN lehetőséget, majd nyomja meg az OK gombot. Rövid ideig az alábbi szöveg olvasható a kijelzőn: Zárolás befejezve
Zárás feloldása:
1. Helyezzen be egy vállalati kártyát az 1. vagy a 2. tálcába. A tachográf automatikusan vállalati üzemmódba lép. Ha két vállalati kártyát helyeznek be, a készülék az utolsóként behelyezett kártyát adja ki.
2. Nyomja meg az OK gombot a tachográf menü megjelenítéséhez.
3. Válassza a következőt: VÁLL. ZÁRÁS
4. Nyomja meg az OK gombot.
5. Válassza az IGEN lehetőséget, majd nyomja meg az OK gombot. A kijelzőn a következő jelenik meg: Vállalati feloldás
6. Válassza az IGEN lehetőséget, majd nyomja meg az OK gombot a zárolás végrehajtásához. Rövid ideig az alábbi szöveg lesz olvasható a kijelzőn: Feloldás befejezve
Mit jelent a "?" piktogram a 24 órás nyomtatáson?
A „?” piktogram ismeretlen időszakot jelöl. Itt nincs rögzítve a járművezetővel szembeni tevékenység. Az elemző szoftver általában a „?” piktogramot, mint feltételezett szünet/pihenőidő értelmezi.
A „?” piktogram általában akkor fordulhat elő, amikor a járművezető nem rögzített kézi adatbevitelt abban az időszakban, amikor a kártyát nem tették be a tachográfba. A sofőrnek lehetősége van kézi bejegyzés rögzítésére, amikor legközelebb behelyez egy kártyát a tachográfba. A kézi bevitel csak az utolsó kártyakivételtől az aktuális kártya behelyezéséig rögzíthető.
A komp/vonat tevékenység befejezhető az SE5000 Connekt készüléknél?
A legutóbb kiállított járművezetői kártyánál a (GEN2) Smart tachográfban befejezhető egy folyamatban lévő komp/vonat tevékenység. Amennyiben egy út során teljesítette a napi pihenőidőt (4), és nem szeretne többet pihenni (5), akkor a komp/vonat tevékenység befejezhető kiszállás előtt.
Mi a helyes kártyacsere sorrend két járművezető esetén?
Az aktuális járművezető kártyáját kell mindig behelyezni az 1-es tálcába, a segédvezetőét pedig a 2-es tálcába. Amikor a járművezetők helyet cserélnek, a kártyákat is meg kell cserélni a tálcákban, hogy mindig az aktuális vezető kártyáján tárolódjon a vezetési idő.
Figyelem!
- A legutóbb kiállított járművezetői kártyánál Smart tachográfban befejezhető egy folyamatban lévő komp/vonat tevékenység. Ha például egy út során teljesítette a napi pihenőidőt (4), és nem szeretne többet pihenni (5), akkor a komp/vonat tevékenység befejezhető kiszállás előtt.
- A kártyákat ajánlott a következő sorrendben kezelni:
Kivételkor: Először a járművezetői kártyát vegye ki az 1. kártyanyílásból, majd a segédvezetői kártyát a 2. kártyanyílásból.
Behelyezéskor: Először a segédvezetői kártyát helyezze be a 2. kártyanyílásba, majd a járművezetői kártyát az 1. kártyanyílásba. Fontos, hogy a kártyákat NE cseréljék ki éjfélkor, 23:59 és 00:01 között, mert a digitális tachográf ebben az időszakban a jogszabályi követelményeknek megfelelő adatfeldolgozást végzi. A kártyákat lehetőség szerint NE cseréljék ki kompon vagy vonaton.
Mi a DSRC szerepe a smart tachográfokban?
A DSRC a járműegységtől különálló egység, amelynek szerepe célzott közúti ellenőrzések végzése mikrohullámú kommunikációs kapcsolaton keresztül.
Mikor keletkezik "!0D" esemény a járműegységben?
Az üzembe helyezés után a járműegységeben kiszámításra kerül a vezetési idő. Mikor a gépjárművezető eléri a halmozott három óra vezetési idejét a járműegység elmenti a legújabb ismert pozíciót. Ha a járműegység nem kap pozíciót a GNSS műholdak valamelyikétől !0D hibakód tárolódik az események és hibák naplóban.
Az időtartama bizonyos esetekben hosszabb ideig is eltarthat.
Pld: ha a !0D esemény péntek délután keletkezik és a gépjárművel leállnak hétvégére mielőtt új pozíció érkezne akkor az esemény csak hétfőn fog lezárulni, amikor a gépjárművezető újra üzembe helyezi a járműegységet. Ezért ez az esemény több mint 50 óráig tartott.
Pl.:
Mi a teendő, ha "A GNSS poz. info hiánya" esemény megjelenik a kijelzőn?
Normál körülmények között a járműegységnek mindig meg kell kapnia a GNSS pozíciót. Számos tényező befolyásolhatja a GNSS vevő működését, ezzel kiváltva az eseményt. Ilyen például a rádióberendezés, a wifi router, a rossz időjárási kondíciók, vagy a túl közel elhelyezett fém tárgyak a járműegység közelében. Maga az esemény megjelenése nem igényel azonnali beavatkozást, amennyiben a következő megállóban ellenőrizhető, hogy a GNSS funkció működik. (MENÜ>ADATOK>GNSS kijelző)
Aktív és inaktív esemény:
Aktív esemény:
Ha az esemény aktuálisan aktív (státusza 07), akkor az kivizsgálást igényelhet, hogy mi válthatja ki az eseményt. Mivel a !0D esemény kiváltásához a mozgásérzékelőtől származó sebességjelre is szükség van, így ennek az eseménynek a regisztrációját/bekövetkezését a vezetési órákra vonatkozó előírások betartása mellett funkcionálisnak kell tekinteni. A fenti példát követve, ha a gépjárműegység megkapja GNSS pozíciót, akkor a kijelzőről is eltűnik a figyelmeztetés. Ellenkező esetben a járműegység menüjén keresztül is ellenőrizheti a pozíciót (MENÜ>ADATOK>GNSS kijelző).
Amennyiben továbbra sem állnak rendelkezésre pozíció adatok, ellenőrizze a járműegység körüli területet és távolítson el minden interferenciát okozó eszközt. Ha továbbra sem állnak rendelkezésre pozíció adatok, indítsa újra a járműegységet (árammegszakítás), ezzel a GNSS adatok új lekérdezését érhetjük el.
Inaktív esemény:
Amennyiben az esemény már nem aktív (státusza 01), akkor nincs szükség azonnali kivizsgálásra. Ha az esemény óta eltelt több, mint három órányi vezetés, akkor az azt jelzi, hogy a GNSS vevő megfelelően működik. Ha ez többször megismétlődik, akkor kövesse az aktív eseményekben leírt lépéseket.
Tachográf adatletöltés és kiértékelés
Frissíthető-e a Digifobpro (1st Gen) készülékem, hogy kezelje az új gépjárművezetői kártyákat és smart tachográfokat?
Nem. A Digifobpro (1st Gen – első generációs) készülékek már nem frissíthetők.
Frissíthető-e a Digifobro (2nd Gen) készülékem, hogy kezelje az új gépjárművezetői kártyákat és smart tachográfokat?
Igen. A DigiConnect segédprogram segítségével frissíthető a készülék.
Frissíthető-e a Tacho2safe készülékem, hogy kezelje az új gépjárművezetői kártyákat és smart tachográfokat?
Igen. Azok a Tacho2safe készülékek, amelyek a 240000, vagy magasabb sorozatszámmal rendelkeznek, ingyenesen frissíthetők.
A 240000 alatti sorozatszámmal rendelkező készülékek frissítése díj ellenében lehetséges.
A TachoControl program alkalmas munkaügyi elszámolásra?
Nem. A TachoControl program munkaügyi elszámolásra nem alkalmas.
A TachoControl program kompatibilis a Windows 10 operációs rendszerrel?
Igen. A TachoControl program kompatibilis a Windows 10 operációs rendszer 32 és 64 bites verziójával egyaránt.
Gerflor padlóburkolatok
A Gerflor által gyártott padlóanyagok mindegyike elérhető a Szelpo AutoControl Systems Kft-n keresztül?
A Gerflor által gyártott, a közlekedésben használt speciális padlóburkolati anyagok érhetők el a Szelpo AutoControl Systems Kft-n keresztül. (autóbusz, villamos, vonat és metro)
Milyen tekercs méretben készülnek a padlóburkoló anyagok?
A padlóburkoló anyagok standard mérete 2m széles és 24m hosszú tekercs.
A standard mérettől eltérő tekercsek a gyártóval történő egyedi megállapodás alapján lehetségesek.
Öntapadós kivitelben is kérhető a padlóburkoló anyag?
Igen. Öntapadós, úgynevezett ADH kivitelben is rendelhető. Előnye, hogy nem szükséges külön ragasztó anyag, így a leragasztást követően azonnal lépésálló.
Mit jelent a Gerflor KIT Systems szolgáltatása?
A Gerflor előre megadott rajzdokumentáció alapján elkészíti és kivágja a járműpadlózat telepítéséhez szükséges elemeket ill. standard, vagy egyedi logókat. A kész padlóburkolatot öntapadó kivitelben, szettben szállítja a megrendelő részére.
Milyen hegesztőzsinórok érhetők el?
A hegesztőzsinór legfontosabb jellemzője, hogy igazodjon a padló anyagához a hegesztés tökéletessége miatt, továbbá igazodjon a padló színéhez is.
A Gerflor a fent leírt feltételeknek megfelelően a következő hegesztő zsinórokat gyártja:
- CR50 Ø 5mm kör alakú hegesztőzsinór egyenes felületekhez
- CA72 háromszög 7,2mm sarok felületekhez